Au sosit primele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi Pasajul subteran Magheru

Miercuri, 25 Martie 2020

Au sosit primele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi Pasajul subteran Magheru
Azi, 24 martie, au ajuns in teren cele 28 de grinzi, din totalul de 51, care vor acoperi pasajul subteran Magheru. Acestea sunt depozitate pâna la montare lânga localul Spoon.Una dintre cele mai complexe lucrari care se desfasoara in acest moment in Oradea este „Solutia inovativa pentru a crea unda verde pentru tramvai pe Podul Dacia - B-dul Magheru", lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar si reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulatie si reabilitarea acestuia.Scopul acestui proiect este fluidizarea circulatiei in zona, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Strandului, precum si dinspre Parcul Traian spre pod. O data cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru si se va crea unda verde pentru tramvai.Ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului initial este de 14.511.433, 94 lei (fara TVA).Lucrarile sunt realizate de asocierea de firme formata din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) si SC Abed Nego Com SRL (tert sustinator).Stadiul lucrarilor la Pasajul Maheru a ajuns la 65%La Pasajul Magheru, care in februarie era realizat in proportie de 40%, acum stadiul fizic a ajuns la 65%. Au fost realizate pâna acum urmatoarele lucrari: devieri de retele - stadiu 95%; realizare zid sprijin zona Hotel Continental, L=59 m; piloti forati integral pe zona Aleea Strandului; elevatia zidurilor de sprijin a rampei Aleea Strandului; radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Parcul Traian. Azi au fost aduse 28 de grinzi prefabricate din beton precomprimat de tip T intors, L=9,00 m si inaltimea de 0,42 m, care vor acoperi pasajul rutier subteran. In total vor fi 51 de grinzi.Momentan se executa elevatia zidurilor de sprijin la rampa din Parcul Traian, ultimii 38 de piloti din zona si sapaturi lânga pasajul pietonal, pentru a permite refacerea hidroizolatiei acestuia.Lucrarile la Podul Dacia, la 70%Daca in februarie Podul Dacia era realizat in proportie de 60%, acum stadiul fizic este de 70%. Au fost realizate pâna acum urmatoarele lucrari: consolidare integrala cu lamele de carbon dedesubtul podului; consolidare partiala cu lamele de carbon deasupra podului; refacere strat suport consola trotuare si Banda 1 aval + amonte Pod Dacia; hidroizolatie trotuare si Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; montare dale de racordare trotuare pe capetele podului; echiparea canalelor tehnologice din zona trotuarelor si completarea la nivel cu beton usor a canalelor tehnologice.In prezent se executa decaparea asfaltului din zona sinelor de tramvai si montarea bordurilor.

In atasament gasiti o galerie foto cu stadiul lucrarilor.


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: