Majoritatea românilor au locuințele dotate cu dispozitive inteligente

Oradea a intrat în zona de interes a multor români în ultimii ani. Și asta datorită schimbărilor de care a beneficiat, făcând din acest oraș o bijuterie. Prin urmare, sunt tot mai mulți interesați să investească în această localitate.

Nici nu e de mirare că a crescut numărul celor care caută chirie în Oradea. În ciuda aerului medieval transmis de arhitectura orașului, cei care doresc chirie în Oradea sunt interesați de confortul vieții moderne. Iar dispozitivele inteligente sunt preferate de români. Cel puțin aceasta este concluzia unui studiu recent.

Dispozitivele inteligente ne ușurează viața

Rezultatele studiului național privind gradul de penetrare a dispozitivelor smart în Români, realizat de Reveal Marketing Research, 16.07.2021 – 22.08.2021.Conform datelor furnizate – 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente. Sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) și dormitor (28%).

De asemenea, dintre cei care nu au integrate dispozitive inteligente in propria locuinta, cei mai mulți dintre respondenți sunt dispuși să investească în dispozitive smart și își doresc în special electrocasnice smart – cuptor, mașină de spălat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) și sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenți declară că ar investi în automatizarea unei uși – ușa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicații.

Bucătăria ne place cel mai tare

6 din 10 români ar achiziționa dispozitive Smart Home. Interesant este că primul loc din casă unde le-ar integra este bucătăria (54%). În contextul creșterii apetitului populației pentru noile tehnologii, inteligență artificială și realitate virtuală, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart în România pe categorii de soluții inteligente, dar și intenția de cumpărare în rândul românilor. Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel național pe un eșantion de 1.007 respondenți, în perioada 16.07.2021 – 22.08.2021.

Astfel, 67% dintre românii care declară că intenționează să achiziționeze dispozitive de tipul Smart Home ar alege să le integreze în bucătărie (54%), dormitor (25%) și living (18%).

Suntem dispuși să plătim mai mult

63% dintre români sunt dispuși să plătească până la 3000 de euro pentru electronice și electrocasnice smart. Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai mulți dintre respondenți sunt dispuși să investească în dispozitive smart și își doresc în special electrocasnice smart – cuptor, mașină de spălat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) și sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%).

Doar 38% dintre respondenți declară că ar investi în automatizarea unei uși – ușa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicații. De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arată că, în noua eră digitală, deciziile de cumpărare nu mai sunt influențate de criterii precum vârstă, venit, educație sau regiune geografică. Importante sunt acum siguranța și confortul (53%), iar eficiența energetică se află pe locul doi ca importanță, fiind menționată de către 4 din 10 respondenți. Toate acestea se traduc printr-o creștere a interesului față de produsele și serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre români și le doresc deja (57%).

Folosirea dispozitivelor este cheia unui trai inteligent

Potrivit studiului, cei care declară că iși doresc să integreze dispozitive smart in propria locuință cred că folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spațiului de acasă și eliminarea surplusului (47%) precum și planificarea consumului și reducerea risipei alimentare (46%). Totuși, patru din zece locuințe din România au deja integrate soluții smart. Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) și dormitor (28%).