Viceprimarul Mircea Malan a prezentat propunerile de modificare a proiectului de lege privind asociatiile de proprietari

Vineri, 23 Februarie 2018

Viceprimarul Mircea Malan a prezentat propunerile de modificare a proiectului de lege privind asociatiile de proprietari
Viceprimarul Mircea Malan a sustinut azi, 23 februarie 2018, o conferinta de presa in cadrul careia a vorbit despre amendamentele aduse Proiectului de lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condomeniilor, de catre Comisia mixta formata la nivelul municipiului Oradea si formata din reprezentantii asociatiilor de proprietari si reprezentanti ai muncipalitatii.Senatul a adoptat un proiect de lege privind asociatiile de proprietari"La sfârsitul anului trecut, Senatul României a adoptat tacit un proiect de lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condomeniilor. Acest proiect de lege schimba destul de mult perspectiva asupra a ceea ce trebuie sa se intâmple in cadrul asociatiilor de proprietari. El contine unele modificari care din punctul nostru de vedere sunt binevenite, dar contine si propuneri care ar ingreuna sau chiar ar face imposibila functionarea asociatiilor de proprietari, pentru ca sa nu uitam 2/3 din populatia orasului locuieste la bloc", a spus viceprimarul Mircea Malan in deschiderea conferintei de presa.Ca urmare, Primaria Oradea a trimis prin e-mail, la inceputul acestei luni,  proiectul de lege, asa cum a fost el adoptat de Senat, tuturor presedintilor si administratorilor celor 486 de asociatii de proprietari din Oradea in vederea analizarii.Comisia mixta a formulat 20 de amendamente la proiectul de legeAu urmat apoi mai multe intâlniri cu reprezentantii asociatiilor de proprietari, dupa care s-a constituit o Comisie mixta formata din 11 persoane:  9 reprezentanti ai mai multor asociatii de proprietari din Oradea si 3 reprezentanti ai Primariei Oradea. Reprezentantii Primariei Oradea sunt: viceprimarul Mircea Malan, consilier Mariana Tiurbe - Biroul Asociatii de proprietari si consilier Mirela Bugle - Biroul Asociatii de proprietari.Reprezentantii asociatiilor de proprietari, membri ai Comisiei Mixte care au fost prezenti la conferinta de presa de azi sunt: Bealcovschi Mariana - presedinte, Grosu Anamaria - administrator la mai multe asociatii de proprietari, Serban Angela - administrator, Ile Cristian - administrator la mai multe asociatii de proprietari, Dan Sah Laurentiu - presedinte, Julea Ramona - administrator la mai multe asociatii, Abrahan Gelu - administrator si presedinte si Daniela Sfârlea - administrator.In urma discutiilor purtate la intâlnirile care au avut loc in perioada 12-14 februarie, au fost formulate 129 de propuneri de modificare a proiectului de lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Aceste propuneri au fost analizate punct cu punct de catre comisia formata, iar in final s-a adoptat un document comun cu 20 de propuneri de modificare a proiectului de lege. Acestea au fost deja trimise catre Asociatia Municipiilor din România careia i se cere sprijinul in adoptarea acestor amendamente.Consideratii privind aspectele legislativePâna acum, o proprietate/un apartament se instraina, fie prin vânzare simpla, fie printr-o hotarâre judecatoreasca, fara ca asociatia de proprietari sa aiba posibilitatea de a recupera sumele pe care le datora vânzatorul asociatiei.„Multe dintre apartamentele ale caror proprietari aveau datorii au fost instrainate catre alte persoane, persoane care nu mai aveau obligatia de a plati datoria care i-a revenit fostului proprietar, iar sarcina acoperirii acestui prejudiciu ramânea pe umerii celorlalti proprietari, care practic au fost de buna credinta. In acest proiect de lege se prevede ca atât la vânzarea voluntara, cât si la vânzarea silita, operatiunea nu e valabila daca nu se face dovada achitarii datoriilor catre asociatia de proprietari si catre ceilalti furnizori de servicii", explicat viceprimarul Mircea Malan.O alta reglementare binevenita este cea prin care administratorul sau presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa solicite notarea in Cartea Funciara a debitelor care sunt mai mari de 3000 de lei si mai vechi de 3 luni."Aici propunerea Comisiei mixte formata la nivelul municipiului Oradea a fost ca suma respectiva sa fie de 2000 de lei, tocmai pentru ca odata notata in cartea funciara o astfel de datorie, ea devine opozabila pentru oricine doreste sa cumpere sau pentru oricine doreste incheierea unui alt tip raport juridic cu acel imobil. Este deci o protectie suplimentara", a completat viceprimarul Malan.Alte amendamente formulate de Comisia Mixta privesc simplificarea constituirii adunarii generale a asociatiei de proprietari.O propunere importanta este si cea care priveste adaugarea unei noi conditii  pe care trebuie sa o indeplineasca administratorul de bloc, respectiv aceea de a prezenta un certificat fiscal.  In acest moment, atestatul pentru administratorul de bloc se va  emite in baza urmatoarelor documente:  certificatul de calificare profesionala pentru ocupatia de administrator de condominii; cazierul judiciar care sa ateste ca nu a suferit nicio condamnare, prin hotarâre judecatoreasca ramasa definitiva, pentru o infractiune de natura economica-financiara si dovada politei de asigurare de raspundere civila profesionala. Aceasta cerinta este necesara intrucât exista posibilitatea ca persoanele juridice care se atesta sa inregistreze datorii fiscale.In atasament poate fi vizualizat documentul cu cele 20 de amendamente formulate de Comisia Mixta la proiectul de lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condomeniilor. Viceprimarul Mircea Malan a multumit tuturor reprezentantilor asociatiilor de proprietari pentru prezenta lor in cadrul conferintei de presa, dar si pentru deschiderea si implicarea de care au dat dovada pentru realizarea acestui document, al carui principal scop este stabilirea unei stari de normalitate in desfasurarea activitatii asociatiilor de proprietari.Tot in cadrul conferintei de presa de azi, viceprimarul Mircea Malan a vorbit despre intentia Primariei Oradea de a depune o cerere de finantare pentru reabilitarea termica a 46 de blocuri din municipiu. Acestea vor fi reabilitate pe fonduri europene, diferenta fiind reprezentata de contributia  asociatiilor de proprietari - 25% si de contributia Municipiului Oradea. 


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: