Modificari la ghiseele Primariei Oradea privind declararea cladirilor si terenurilor, incepand din 2022

Joi, 13 Ianuarie 2022

Modificari la ghiseele Primariei Oradea privind declararea cladirilor si terenurilor, incepand din 2022
Directia Economica din cadrul Primariei Oradea anunta ca, de astazi, 13 ianuarie, se modifica modul de declarare la organul fiscal local a cladirilor si terenurilor achizitionate sau instrainate de persoanele fizice si juridice, aceste operatiuni putând a fi efectuate prin:

- depunerea la ghiseele Primariei a documentelor justificative si completarea unui formular de mandatare a organului fiscal pentru intocmirea declaratiei fiscale de impunere in numele contribuabilului;

- depunerea la ghiseele Primariei a declaratiei fiscale insotita de documentele justificative;

- depunerea online a declaratiilor fiscale si documentelor prin Ghiseul Online - Primaria Oradea.

In toate cazurile mentionate mai sus, organul fiscal va transmite, ulterior, contribuabilului dovada luarii in evidenta fiscala pe e-mail si/sau prin corespondenta scrisa (posta).

Drept urmare, operatiunile de declarare fiscala a cladirilor si terenurilor nu se vor mai realiza prin prelucrarea si inregistrarea pe loc (la ghiseu).

Singura exceptie, in sensul operarii pe loc (la ghiseu) se va face in cazul declaratiilor fiscale ale imobilelor in urma unor mosteniri, operatiunile de impunere urmând a se realiza pe loc in limita a 5 mostenitori si cu plata unei taxe de operare pe loc de 50 lei/declaratie fiscala.

Precizam ca vor fi operate in continuare pe loc (la ghiseu) declaratiile fiscale pentru impunerea/scaderea din evidentele fiscale a mijloacelor de transport, cu plata unei taxe de operare pe loc de 20 lei/declaratie fiscala. De asemenea, declaratiile si documentele aferente tranzactiilor mijloacelor de transport pot fi depuse online sau fizic la ghisee, cu transmiterea ulterioara pe e-mail sau corespondenta a dovezii de luare in evidenta fiscala.

La ghiseele Directiei Economice, documentele justificative (contract, CF, autorizatii, avize, acte de identitate etc) pot fi prezentate in original, iar angajatii Primariei le vor scana, returnând actele originale proprietarilor. 

Precizam ca, indiferent de modalitatea aleasa pentru depunerea declaratiilor fiscale a bunurilor, contribuabili vor face o singura vizita la ghiseele primariei, organul fiscal asigurând transmiterea catre contribuabil a dovezii luarii in evidenta fiscala pe e-mail sau prin corespondenta scrisa (posta).

Principalul motiv al modificarii procedurii de lucru la ghiseele de impunere persoane fizice si juridice este  timpul mare de asteptare inregistrat la operarea pe loc la ghisee, pe fondul cresterii numarului de tranzactii si timpilor de prelucrare a documentelor.

 Tip operatiune Numar dosare aferent tranzactiilor2015201620172018201920202022Cladiri persoane juridice1.0101.8661.7472.1783.4142.2113.179Cladiri persoane fizice6.63610.0168.7649.27010.3457.96811.813Auto persoane juridice5.1495.8857.0847.1087.5426.8328.492Auto persoane fizice11.62712.60519.24417.95218.17016.28319.928Teren persoane juridice8672.3012.3642.5973.5002.6313.636Teren persoane fizice7.86713.19411.02211.19711.2309.57814.840 33.15645.86750.22550.30254.20145.50361.886        numar dosare/zi132183200200216222247% fata de 2015     168%187% 

 


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: