Vesti bune pentru antrepenori! Cele mai importante lucruri despre Start-Up Nation!

Luni, 27 Februarie 2017

Guvernul a publicat normele metodologice ale programului Start-Up Nation, prin care se doreste stimularea infiintarii de companii noi cu capital autohnton prin sprijin financiar. Prin programul Start-up Nation – Romania se acorda un ajutor de minimis in cuantum maxim de 200.000 lei pentru un beneficiar, care reprezinta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, unui numar maxim estimat de
Post-ul Vesti bune pentru antrepenori! Cele mai importante lucruri despre Start-Up Nation! apare prima data in Stiri Oradea.
 Guvernul a publicat normele metodologice ale programului Start-Up Nation, prin care se doreste stimularea infiintarii de companii noi cu capital autohnton prin sprijin financiar.
Prin programul Start-up Nation – Romania se acorda un ajutor de minimis in cuantum maxim de 200.000 lei pentru un beneficiar, care reprezinta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, unui numar maxim estimat de 10.000 de intreprinderi mici si mijlocii.
De asemenea se estimeaza, ca se vor creea un numar minim de 20.000 de noi locuri de munca in fiecare an, in cadrul celor 10.000 de intreprinderi nou infiintate ce vor fi nevoite sa angajeze minimum 2 salariati cu contract de munca pe durata nedeterminata, dar si sa-i mentina in activitate pentru cel putin 3 ani.
Documentul ce a fost publicat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat este unul destul de amplu, insa cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stim cu totii de acest proiect, au fost sintetizate de catre cei de la Wall-Street  intr-un articol detaliat, iar noi vi le expunem intr-o forma scurtata.
a. Conditii de eligibilitate pentru programul Start-Up Nation Romania
Potrivit normelor metodologice aprobate de catre Guvernul Romaniei, pot beneficia de finantare de la bugetul statului in cadrul Programului, microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii, care indeplinesc cumulativ, la data completarii planului de afaceri online, urmatoarele criterii de eligibilitate:

sunt inregistrati conform Legii nr.31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau in baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri;
sunt IMM, conform prevederilor art. 2 si ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003;
este considerata intreprindere autonoma, legata, partenera sau intreprindere unica;
au capital social integral privat;
nu au beneficiat de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori si nu au asociati sau actionari care detin sau au detinut calitatea de asociati/actionari in cadrul altor societati beneficiare de alocatii financiare nerambursabile in cadrul programului in anii anteriori;
sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului, au sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil in cadrul Programului si autorizat a fi desfasurat la momentul decontului, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
sunt infiintate de catre persoane fizice dupa intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta nr. 10/2017;
nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;

2. Ce IMM-uri NU sunt eligibile pentru programul Romania Start-up Nation

intermedieri financiare si asigurari:
tranzactii imobiliare:
activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;
activitati legate de productia primara a produselor agricole, asa cum sunt enumerate in Anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeana, cu exceptia produselor obtinute din pescuit si acvacultura prevazute in Regulamentul (CE) nr. 104/2000 ;
activitati de prelucrare si comercializare a produselor agricole.

3. Etapele implementarii programului Start-Up Nation
Inregistrarea pentru obtinerea ajutorului de minimis se realizeaza prin parcurgerea mai multor etape:

beneficiarul trebuie sa se inregistreze in aplicatia online disponibila pe site-ul www.aippimm.ro;
data la care este activa inregistrarea online se comunica pe site-ul entitatii publice cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii cu cel putin 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis;
inscrierea on-line se desfasoara in sesiuni de 30 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului;
fiecare intreprindere trebuie sa completeze online planul de afaceri, al carui model este disponibil pe site-ul entitatii publice cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii: www.aippimm.ro;
aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii planului de afaceri, punctajul obtinut, precum si numarul de inregistrare;
planul de afaceri corect si integral completat va putea fi transmis si inregistrat online o singura data in cadrul aplicatiei, programul electronic de inregistrare online a planului de afaceri nepermitand inscrierea de doua ori a aceleiasi intreprinderi.
admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul programului; achizitia de echipamente tehnologice; activitatea pe care acceseaza programul; curs de antreprenoriat;

4. Cum se poate pierde finantarea
Operatorii economici beneficiari de ajutor in cadrul programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform schemei instituite prin prezenta hotarare, altor scheme de minimis si altor ajutoare de stat. Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze pentru o perioada de 10 ani.
Un aspect extrem de important este ca, in cazul in care beneficiarul nu pastreaza timp de 3 ani, toate locurile de munca pentru care a primit punctaj si punctaj suplimentar, se recupereaza total ajutorul de minimis acordat, inclusiv dobanda aferenta.
5. Cum se face evaluarea si cum se acorda finantarea
Evaluarea planului de afaceri se face online de catre o aplicatie software, care genereaza un punctaj pe baza criteriilor prevazute in anexa care face parte integranta din prezentele norme metodologice. Punctajul minim acceptat este de 60 de puncte.
Contractarea se face anual in limita creditelor de angajament evidentiate in bugetul aprobat pentru anul respectiv, iar finantarea se realizeaza in conformitate cu prevederilor procedurii de implementare care se va aproba prin ordin al ministrului publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.
Sursa foto: argentplacelaw.com
Post-ul Vesti bune pentru antrepenori! Cele mai importante lucruri despre Start-Up Nation! apare prima data in Stiri Oradea.



Sursa:     Citeste mai departe »

Comentarii: