OTL si-a prezentat activitatea pe 2016 si obiectivele pentru anul 2017

Duminica 22 Ianuarie 2017

OTL si-a prezentat activitatea pe 2016 si obiectivele pentru anul 2017
Directorul OTL Csuzi Istvan, impreuna cu directorul economic Romeo Nica si directorul tehnic Pop Viorel Mircea au sustinut azi, 12 ianuarie 2017, o conferinta de presa de bilant, in care au prezentat  activitatea companiei de transport atât din punct de vedere economic, cât si tehnic pe anul 2016, dar si obiectivele OTL pentru anul 2017.

Anul 2016 a fost pentru OTL unul de stabilitate si echilibru

"Nu putem spune ca anul 2016 a fost un an deosebit de bun pentru OTL, dar nici un an foarte rau nu a fost. Din punct de vedere economic, putem spune ca anul 2016 a fost un an de stabilitate si echilibru", a spus Csuzi Istvan, directorul OTL.

Directorul tehnic OTL, Pop Viorel Mircea, a precizat ca in anul 2016 s-a revenit la cursele existente, astfel incât si tramvaiele si autobuzele si-au reluat traseele anterioare, având in vedere ca lucrarile edilitare (canalizare, termoficare etc) s-au incheiat la foarte multe strazi din municipiu. Totodata, in Parcul Industrial au fost introduse doua trasee noi.

"In ceea ce priveste numarul curselor, au fost realizate cu 40.000 de curse in plus fata de anul 2015, raportat la un consum mai mic de carburant. Traseele urbane si metropolitane au fost realizate intr-un procent de 100%. Intr-adevar, au existat unele probleme in aceasta iarna, din cauza ruperii unor cabluri apartinând firmei DIGI, care au afectat temporar circulatia tramvaielor, dar problemele au fost remediate", a spus dl. Pop Viorel Mircea.

Vânzarea de bilete si abonamente a crescut

Directorul economic Romeo Nica a prezentat situatia vânzarii biletelor si abonamentelor OTL.

"Am inregistrat o crestere cu 3% la abonamentele intregi si la abonamentele pe hârtie, la elevi cresterea a fost de 8%, iar la abonamentele facute de studenti s-a inregistrat acelasi nivel ca cel din anul precedent. In ceea ce vânzarea biletelor de calatorie prin SMS, s-a realizat un grafic pe ultimii trei ani: 2014-2015-2016, care arata o crestere cu 146%. De fapt s-au dublat de doua ori si jumatate vânzarile prin SMS, deoarece populatia a ajuns sa inteleaga utilitatea folosirii noii tehnologii. Pentru 2017 nu avem in plan majorarea tarifelor si pe aceasta ideea este creat si bugetul pe anul 2017. Ne dorim sa introducem biletul de calatorie de 60 de minute, valabil atât pe tramvai cât si pe autobuz. Totodata, mai avem in vedere gasirea unui sistem de fidelizare a clientilor: este vorba de o facilitate pecuniara, pentru ca avem o categorie de clienti care cicula cu OTL zi de zi", a spus directorul Romeo Nica.

OTL a devenit o companie de transport model de buna practica. "Reprezentantii administratiilor locale din mai multe orase din România au venit la Oradea, pentru ca OTL a ajuns un exemplu de buna practica atât in ceea ce priveste laboratorul de mecatronica dotat in conformitate cu ultima tehnologie, cât si in ceea ce priveste managementul traficului prin GPS, implementarea sistemului de achizitie a biletelor prin SMS, dar si in ce priveste mentenanta tramvaielor", a incheiat directorul OTL, Csuzi Istvan.

In 2017, incepe extinderea liniilor de tramvai spre Universitate

Unul dintre principalele obiective ale OTL pentru anul 2017 este inceperea proiectului de extindere a liniei de tramvai cu 7-8 km, incepând de pe Calea Aradului, prin spatele magazinelor Jumbo si Auchan, continuând pe lânga Universitate, Pod Regan, urcând apoi pe str. Atelierelor spre depou. Primele sine noi vor acoperi bucla de circulatie dintre B-dul Decebal si Calea Aradului.

"Extinderea liniilor de tramvai se va face prin Programul Operational Regional (POR). Având in vedere ca OTL ca si companie de transport nu este eligibila, Primaria Oradea este cea care va derula acest proiect", a spus directorul Csuzi Istvan.

Celalalt obiectiv important este realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat.  In acest moment, OTL dispune de 43 de tramvaie Tatra.

"Realizarea acestui prototip este importanta, deoarece pe fonduri europene nu exista capacitatea financiara de a schimba intreaga garnitura de tramvaie din Oradea. Pentru realizarea acestui prototip exista un protocol de colaborare cu marii producatori de tramvaie din România. Acest prototip de tramvai Tatra modernizat presupune aducerea unei serii de imbunatatiri la tramvaiele Tatra existente, cum ar fi: schimbarea tractiunii, schimbarea caroseriei, a geamurilor, a scaunelor etc. Prin aceasta modernizare, durata de viata a acestor tramvaie va creste cu cel putin 15 ani", a completat directorul Csuzi Istvan.

Reteaua actuala de tramvaie OTL are o lungime de 38,9 km, iar cea de autobuze de peste 200 km.


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: