Cetatenii sunt asteptati cu propuneri si sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism

Vineri, 28 Iulie 2017

Cetatenii sunt asteptati cu propuneri si sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism
Având in vedere faptul ca revizuirea Planului Urbanistic General (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/2016, respectiv revizuirea Regulamentului Local de Urbanism sunt subiecte foarte importante pentru comunitatea oradeana prin faptul ca foarte multi dintre cetateni se lovesc de reglementari ale PUG-ului atunci când doresc sa construiasca, Primaria Oradea ii invita pe cetateni sa participe intr-un numar cât mai mare la dezbaterea publica care va fi organizata la data de 21.08.2017, intre orele 15.00 - 18.00, in sala mare a Primariei Oradea.

Urmare a dificultatii cu care se desfasoara procesul de dezvoltare urbana si a situatiilor conflictuale generate de aplicarea noilor reglementari urbanistice instituite prin planul urbanistic general (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017,  Primaria Municipiului Oradea anunta demararea procesului de revizuire, in prima etapa, doar a Regulamentului Local de Urbanism, cu exceptia reglementarilor pentru zonele construite protejate (ZCP01 - ZCP 03).

In acest context si in temeiul Ordinului nr. 2701/2010, in perioada 1.08.2017 - 14.09.2017, locuitorii municipiului Oradea pot sa consulte noua varianta a Regulamentului Local de Urbanism pe site-ul www.oradea.ro (materialele se gasesc in atasament) sau la sediul Primariei municipiului Oradea - Institutia Arhitectului Sef, in zilele de marti si vineri, in intervalul orar 13.00 - 15.00.

Materialul supus consultarii publicului contine modificarile propuse de Institutia Arhitectului Sef, prezentate pe suportul regulamentului aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017, având inscrise: cu galben  - reglementarile care se propun a fi scoase, cu rosu - reglementarile care se propun a fi adaugate, iar cu albastru si bold - reglementarile definitive care se pastreaza.

Facem mentiunea ca in aceasta etapa Primaria Municipiului Oradea nu supune modificarii zonarea functionala, limitele UTR-urilor, limita zonei de intravilan a municipiului si plansele aferente PUG.

In cadrul procesului de informare si consultare a publicului, se organizeaza la sediul primariei, in Sala „Traian Mosoiu", in 21.08.2017, intre orele 15.00 - 18.00, dezbaterea publica a materialului supus consultarii .

La dezbaterile publice poate participa in calitate de martor orice cetatean interesat, in limita locurilor disponibile. Persoanele interesate sa-si expuna punctul de vedere legat de subiectul supus dezbaterii se vor inscrie folosind formularul de inscriere (din atasamentul stirii) si vor trimite in prealabil un punct de vedere scris, impreuna cu toate datele de contact (nume, prenume, adresa / email/ telefon), fie personal la Centrul pentru relatii cu publicul (parter Primaria Oradea), fie pe adresa de email arhitectsef@oradea.ro, pâna cel târziu in 18.08.2017.

Punctul de vedere scris va fi redactat sintetic, in maxim 2 pagini. Participantii sunt invitati sa vina cu 30 de minute inaintea inceperii dezbaterii, pentru a se inregistra la secretariatul de organizare. In ziua dezbaterii, pot fi acceptate depozitii suplimentare, in limita spatiului fizic disponibil. Vorbitorii vor fi invitati la microfon in ordinea inscrierii si transmiterii punctelor de vedere scrise. Vorbitorii vor avea un timp de maxim 2 minute pentru propria expunere verbala, iar timpul maxim acordat pentru fiecare interventie este de 5 minute. Toate luarile de pozitie verbale se inregistreaza si fac parte din procesul verbal al dezbaterii publice. Mass-media si publicul larg vor avea rol de observatori in cadrul evenimentului, neputând avea interventii in sala in timpul audierii vorbitorilor.

Procesele verbale ale dezbaterilor publice vor fi publicate pe site-ul www.oradea.ro, in maxim 2 saptamâni, precum vor fi transmise si intr-un comunicat de presa.

Observatiile/sugestiile in urma dezbaterilor publice vor putea fi transmise in scris pâna in 14.09.2017 (inclusiv), fie catre Centrul pentru relatii cu publicul din cadrul primariei, fie pe adresa de e-mail arhitectsef@oradea.ro

In atasament gasiti formularul de inscriere la dezbatere, precum  si toate materialele supuse consultarii.

 


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: