Au mai ramas 16 zile in care oradenii mai pot depune proiecte prin platforma online dedicata bugetarii participative

Marti, 16 Octombrie 2018

Au mai ramas 16 zile in care oradenii mai pot depune proiecte prin platforma online dedicata bugetarii participative
Cea de-a doua sesiune de depunere a proiectelor in cadrul bugetarii participative continua pâna la data de 31 octombrie 2018. Pâna la aceasta data, oradenii pot depune proiecte, având astfel posibilitatea de a deveni parte activa in luarea unor decizii cu privire la viitoarele proiecte ale municipalitatii.Pâna in acest moment au fost depuse 24 de proiecte.De la 1 august, data la care a demarat aceasta noua sesiune si pâna in prezent, au fost depuse proiecte care privesc: construirea primului skatepark din Oradea in vecinatatea noului parc sportiv Salca III; acoperirea pârâului de pe str. Lacul Rosu de la strada Stefan cel Mare pâna la calea ferata si crearea de spatiu verde; crearea unui coridor verde pe liniile de tramvai si reabilitarea strazii Corneliu Coposu; amenajarea unui parc si a altor spatii publice in Cartierul Tineretului; zugravirea in culori vii a fatadelor cladirilor de pe malul Crisului ( zona intre restaurant Mediterana pâna la restaurantul The Bridge) si amplasarea unor barcute pentru plimbari pe Crisul Repede (de la Podul Intelectualilor pâna la Podul Ladislau); amenajarea de rastele securizate in cartierele de blocuri; terase publice gratuite; toalete publice automate; amenajarea unei zone in Cetate dedicata Meridianului O din Oradea; Studio muzical in Cetate; statii cu biciclete de inchiriat; iluminarea cu led a trecerilor de pietoni nesemaforizate; bariere verzi impotriva poluarii; BIKE-SHARING; construirea unui elevator de apa din Pârâul Petea; amenajare loc de joaca.In final, vor fi selectate câte 10 proiecte care vor fi cuprinse in bugetul local. Valoarea bugetului propus in cadrul procesului de bugetare participativa este de 1.500.000 euro/an bugetar. Valoarea estimata pentru un proiect propus trebuie sa se incadreze in suma maxima de 200.000 euro, inclusiv TVA.La aceasta campanie pot participa persoane fizice care au domiciliul sau resedinta in Municipiul Oradea si care au implinit vârsta de cel putin 18 ani. Depunerea proiectelor se poate realiza prin platforma on-line dedicata bugetarii participative (activ.oradea.ro), dar si in scris prin depunerea la registratura primariei pe baza formularului existent a propunerii de proiect.Referitor la criteriile de eligibilitate a proiectelor, mentionam ca sunt excluse proiectele care vizeaza dotarile/investitiile in institutii publice, dorindu-se intarirea conceptului de investitie in spatii publice deschise, cu acces neingradit.Domenii si criterii de eligibilitatePropunerile de proiecte trebuie sa se incadreze intr-unul din urmatoarele domenii, pentru obiective care sunt in administrarea Municipiului Oradea:a. Infrastructura stradala: alei, trotuare, scuaruri, zone pietonaleb. Amenajare de spatii verzi si locuri de joacac. Mobilitate, accesibilitate si siguranta circulatiei.d. Amenajare spatii publice (mobilier urban, iluminat public etc.).e. Infrastructura culturalaf. Infrastructura socialag. Infrastructura de sanatateh. DigitalizarePentru a fi validate in cadrul procesului de bugetare participativa, proiectele trebuie sa fie de competenta Primariei Municipiului Oradea, sa nu contravina reglementarilor regulamentului aprobat sau altor prevederi legale in vigoare si sa indeplineasca urmatoarele criterii de eligibilitate:1. Sa fie de interes local si sa nu realizeze activitati cu scop comercial, publicitar, de natura politica sau etnica;2. Sa fie sau sa poata fi asimilate unei investitii aflate in competenta Primariei Municipiului Oradea;3. Sa vizeze un spatiu public, deschis, aflat in proprietatea Municipiului Oradea, la care exista acces neingradit al cetatenilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotari/amenajari in incinta cladirilor administrate de institutii publice);4. Sa se refere doar la investitii publice constând in dotari, modernizari, reparatii ale bunurilor proprietate publica a municipiului;5. Sa nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalitatii aflate in derulare;6. Sa fie delimitate zonal;7. Sa se incadreze in bugetul maxim alocat unui proiect;8. Sa se incadreze in domeniile prevazute.Etape si calendarul propusBugetarea participativa organizata in Municipiul Oradea in cursul anului 2018 cuprinde urmatoarele etape:1. Inregistrarea pe platforma on-line activ.oradea.ro2. Depunerea proiectelor - Un cetatean poate depune un singur proiect pentru fiecare domeniu, prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maxima a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 200.000 euro (inclusiv TVA).Prin exceptie, depunerea proiectelor se poate face si off-line, prin completarea unei cereri tip si depunerea la registratura Primariei Municipiului Oradea. In acest caz, crearea contului de utilizator si incarcarea propunerii pe platforma online va fi realizata de catre o persoana desemnata din cadrul Municipiului Oradea.3. Analiza tehnica si legala a proiectelor, care va fi realizata de catre o comisie constituita la nivelul Primariei Municipiului Oradea. Comisia analizeaza conformitatea proiectelor initiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale in vigoare precum si impactul/viabilitatea/fezabilitatea tehnica a acestora. Comisia isi rezerva dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesita ajustari tehnice si estimarea mai eficienta a costurilor din partea municipalitatii, pentru a putea fi asumate/supuse votului si ulterior implementate.4. Votul cetatenilor, care va avea loc in doua etape distincte: votul on-line (pondere 50%) si votul cu ocazia dezbaterii publice la nivel de cartier (pondere 50%).5. Dezbaterea publica si selectia finala a proiectelorSelectia finala a proiectelor se va realiza dupa dezbaterea in cadrul intâlnirilor publice cu cetatenii din cartierele orasului. In cadrul intâlnirilor organizate la nivelul cartierelor si al companiilor din oras se vor prezenta proiectele declarate eligibile, ocazie cu care participantii la intâlnirile publice isi vor putea exprima prin vot direct optiunea proprie.Proiectele care obtin cel mai mare punctaj in urma votului on-line si a dezbaterii publice urmeaza sa fie cuprinse in bugetul Primariei Municipiului Oradea pentru anul 2019.Calendarul propus este urmatorul:23.07.2018 - Lansarea portalului.01.08.2018 - 31.10.2018 - Depunerea proiectelor.01.11.2018 - 14.11.2018 - Verificarea proiectelor depuse de catre Primarie.15.11.2018 - 31.12.2018 - Promovarea proiectelor de catre deponenti si votarea on-line.01.01.2019 - 30.01.2019 - Intâlniri publice si votarea off-line.Luna februarie 2019 - includerea in bugetul pe anul 2019 a proiectelor care au obtinut cele mai multe voturi.Calendarul poate suferi modificari, in acest caz acestea urmând sa fie aduse la cunostinta publica in timp util.Prin procesul de bugetare participativa, municipalitatea are in vedere cresterea nivelului de dialog si colaborare dintre cetateni si administratia publica locala, precum si ajustarea politicilor publice la nevoile si asteptarile cetatenilor, pentru a imbunatati calitatea vietii in municipiul Oradea.Pentru informatii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativa:?        platforma on-line: https://activ.oradea.ro.;?        email: bugetareparticipativa@oradea.ro;?        telefon: 0259.437.000 interior 248  


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: