Facilitati fiscale la Primaria Oradea

Marti, 03 Martie 2015

Facilitati fiscale la Primaria Oradea
Municipalitatea oradeana a pregatit o serie de masuri pentru a se sincroniza cu nevoile cetatenilor si de a crea un cadru mai larg, masuri care au fost prezentate azi, 3 martie 2015, in cadrul unei conferinte de presa, de catre directorii economici Nadia Has si Sorin Iacob.

Astfel, Nadia Has a anuntat ca, incepând din data de 16 februarie 2015, programul de lucru cu publicul in Sala ghiseelor (piramida) a fost prelungit, functionarii primariei stând la dispozitia cetatenilor care doresc sa-si achite impozitele si taxele locale sau doresc sa depuna sau sa ridice acte din Sala ghiseelor, zilnic, de luni pâna joi, intre orele 7:30 - 18:00, iar vineri intre orele 7:30 - 15:30. Conform concluziilor primelor doua saptamâni, cetatenii respecta inca programul initial de lucru cu publicul de luni, marti, miercuri si vineri 7:30 - 16:30, iar joi 7:30 - 18:30, prezenta cetatenilor la Primarie fiind inca preponderent in intervalul orar inaintea modificarii, a explicat d-na Has.

Nadia Has a atras atentia cetatenilor ca, in masura in care timpul le-o permite, sa vina la Primaria Oradea pentru a achita taxele si impozitele aferente, dar in cazul in care prefera metodele mai moderne, sa utilizeze plata on-line prin intermediul sistemului de Plati Online de pe site-ul Primariei Municipiului Oradea (www.oradea.ro). Platile se pot efectua si prin unitatile Directiei de Posta, precum si prin unitatile C.E.C.

Totodata, Sorin Iacob a mentionat ca persoanele fizice care achita integral obligatiile de plata reprezentând impozit pe cladiri, teren si  taxa auto pâna la 31.03.2015, beneficiaza de o bonificatie de 10%, iar  persoanele juridice care achita integral obligatiile de plata beneficiaza de o bonificatie de 5%.

In perioada 01.01.2014-01.03.2014 numarul persoanelor fizice care au platit era de 41.432, numarul persoanelor fizice care au platit cu bonificatie era de 28.132, cu un total valoare incasata de la persoane fizice de 9.794.476 lei. In ceea ce priveste numarul de persoane juridice care au platit, acesta era de 4.174, iar numarul de persoane juridice care au platit cu bonificatie era de 1.189.

In schimb, in perioada 01.01.2015-01.03.2015, numarul persoanelor fizice care au platit era de 43.287, din care numarul persoanelor fizice care au platit cu bonificatie  este de 29.957, cu un total valoare incasata persoane fizice - 11.741.026 lei, iar numarul persoanelor juridice care au platit  este de 4.044, din care numarul persoanelor juridice care au platit cu bonificatie  este de 1.224 persoane.

In ceea ce priveste avizele de functionare, Sorin Iacob a atras atentia cetatenilor ca toti comerciantii care desfasoara pe raza municipiului Oradea activitati de alimentatie publica, bar, restaurant au obligatia obtinerii Autorizatiei de alimentatie publica. Pâna in prezent au fost eliberate 871 de autorizatii de functionare si 2995 de avize de functionare.

Aceste autorizatii se vor viza pâna la data de 31.03.2015.

Sorin Iacob a anuntat ca contribuabilii persoane juridice care detin in proprietate cladiri care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani fiscali anteriori anului 2015 sunt rugati sa procedeze in cel mai scurt timp la efectuarea reevaluarii si la depunerea declaratiilor si documentelor privind reevaluarea, in asa fel incât acestea sa poata fi inregistrate in evidenta fiscala, iar cei care doresc sa achite integral impozitul pe cladiri pâna la 31.03.2015 sa o poata face, beneficiind astfel de bonificatia de 5%.

In urma efectuarii reevaluarii, cota de impozitare se modifica de la 20% la 1%, iar persoanele care vor depune reevaluarea pâna la data de 31.03.2015 vor fi exonerate de plata amenzii pentru depunerea cu intârziere a declaratiilor de impunere.

O alta noutate initiata de Primaria Oradea este faptul ca, incepând de ieri, s-a lansat si la Primaria Oradea sistemul de PayPoint, intre orele 8-16, sistem prin intermediul caruia se pot plati facturile de electricitate, telecomunicatii, reincarcare electronica, anumite servicii etc.

 

 


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: