Au inceput lucrarile la drumul rapid

Miercuri, 22 Octombrie 2014

Au inceput lucrarile la drumul rapid
Pe strada Facliei au inceput in aceste zile lucrarile la constructia asa-numitului drum rapid, care va lega podul Dragos-Voda de pasajul Theodor Nes, realizându-se astfel un coridor de legatura intre Calea Clujului si bulevardul Stefan cel Mare, cu o lungime de 3,5 kilometri.

Miercuri, 22 octombrie 2014, a avut loc conferinta de lansare a proiectului "Descongestionarea traficului rutier si imbunatatirea mobilitatii populatiei pe coridorul transfrontalier de legatura Oradea-Biharkeresztes", Programul de Cooperare Transfrontaliera UNGARIA - ROMÂNIA, 2007-2013: Axa Prioritara de interventie: Axa 1 - Imbunatatirea conditiilor cheie de dezvoltare comuna si sustenabila a zonei de cooperare. Domeniul major de interventie: Domeniul 1.1. - Imbunatatirea facilitatilor de transport transfrontalier. Actiunea 2.1.1.: Dezvoltarea de drumuri.

La eveniment au participat primarul Ilie Bolojan si viceprimarul Mircea Malan, impreuna cu constructorul, reprezentantii Directiei Management Proiecte cu Finantare Internationala, precum si alti invitati.

Conform explicatiilor date de primarul Ilie Bolojan, prin aceasta lucrare va fi realizata o artera cu doua benzi, ce urmeaza sa devina magistrala municipala care va face legatura cu drumul national DN1 (Oradea-Cluj) ce traverseaza municipiul. "Acest drum va decongestiona circulatia auto de pe dealuri spre oras. Practic realizarea acestui drum va contribui substantial la eliminarea blocajelor de circulatie si in unele cazuri, la scurtarea distantelor de parcurs intre zonele functionale ale orasului", a aratat primarul.

Viceprimarul Mircea Malan a prezentat mai detaliat proiectul, care presupune lucrari pe urmatoarele strazi: Facliei, Piatra Craiului, Adevarului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Nes, respectiv se desfasoara in intregime pe trasee noi de lucru, situate la baza Dealului Pisicii si Dealului Ciuperca, conform planului de ansamblu.

Deoarece cresterea traficului si necesitatea sporirii sigurantei in circulatia rutiera din municipiul Oradea impun eliminarea punctelor periculoase situate pe strazile adiacente drumului rapid, aceste strazi se vor racorda la noua artera prin amenajarea unor bretele rutiere de acces, iar traficul pietonal aferent se va rezolva prin amenajarea de trotuare.

In cadrul proiectului se are in vedere construirea drumului rapid pe o lungime de 3577 m, cu bretele de 270 m, reabilitarea strazii Facliei pe lungimea de 385 m, realizarea continuitatii cu podul Dragos Voda (Macio) pentru realizarea coridorului de legatura intre calea Calea Clujului/DN1/E60 si bulevardul stefan cel Mare/Centura Municipala/DN 19/DN 1 catre Bors, realizarea de drumuri de acces, bretele si amenajare strazi adiacente, amenajarea intersectiilor cu drumurile laterale prin sensuri giratorii si benzi de acumulare, precum si semaforizare la intersectia cu breteaua strada Graurilor.

Pentru realizarea acestor lucrari, antreprenorul are la dispozitie 12 luni. Lucrarile sunt executate de o asociere formata din SC Trameco SA Oradea, SC Selina SA, SC Drumuri Bihor, SC Abed Nego SRL, SC Vega '93 SA Galati, SC Geotec Plant SRL Iasi, SC Instgat SRL Timisoara si SC ELM Electromontaj SA Cluj-Napoca.

Valoarea totala a investitiei in Oradea este de 14.936.660,00 euro, din care contributie proprie la cheltuielile eligibile 7.071.918,32 euro (56,18%), finantare nerambursabila FEDR 5.515.674,18 euro (43,82%), iar cheltuielile neeligibile sunt in valoare de 2.349.067,50 euro.

Mai multe detalii legate de subiect gasiti in atasament.

 

 


Sursa: Primaria Oradea    Citeste mai departe »

Comentarii: